Podstawowe informacje o robotach publicznych:
Roboty publiczne to zatrudnienie bezrobotnego przez uprawnione podmioty na podstawie umowy o pracę, które nastąpiło w wyniku umowy zawartej między organizatorem lub pracodawcą, a powiatowym urzędem pracy. Co istotne mogą one zostać zorganizowane na dowolnym stanowisku pracy.
Podmioty uprawnione do organizacji robót publicznych:
Powiaty (z wyłączeniem prac organizowanych w urzędach pracy), gminy, organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką: ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej, a także spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.
Kto może zostać skierowany na roboty publiczne?
Na roboty publiczne mogą być kierowane wszystkie zarejestrowane osoby bezrobotne.
Co należy zrobić, żeby zatrudnić osobę bezrobotną w ramach robót publicznych?
Należy złożyć wniosek o roboty publiczne według wzoru zamieszczonego w niniejszym ogłoszeniu.
Po wypełnieniu i podpisaniu przez osoby upoważnione wniosek należy złożyć:
- elektronicznie poprzez platformę praca.gov.pl po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym;
- w formie papierowej za pośrednictwem poczty na adres:
Powiatowy Urząd Pracy w Policach, ul. T. Kościuszki 5, 72-010 Police; - osobiście w Urzędzie poprzez pozostawienie wniosku w miejscu do tego wyznaczonym (kancelaria urzędu na parterze budynku).
W razie pytań prosimy o kontakt:
Imię i nazwisko | Stanowisko | Nr telefonu | Adres e-mail |
Sandra Strużyna | Specjalista ds. programów | 91 312 32 15 | sstruzyna@pup.policki.pl |