Pilotaż skróconego czasu pracy

Print Drukuj

Skrócony czas pracy? To się dzieje!
Dobra wiadomość dla pracodawców – już wkrótce rusza pilotaż skróconego czasu pracy.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło nabór do programu, który umożliwia przetestowanie krótszego czasu pracy w organizacjach – z dofinansowaniem nawet do 1 miliona złotych.

Termin naboru: od 14 sierpnia do 15 września 2025 r.
Regulamin i szczegóły są już dostępne.

Kto może wziąć udział?

  • Pracodawcy z sektora prywatnego i publicznego

  • Jednostki samorządowe

  • Fundacje, stowarzyszenia, związki zawodowe

Warunki uczestnictwa:

  • Co najmniej 12 miesięcy prowadzenia działalności

  • Minimum 75% zatrudnionych na podstawie umowy o pracę

  • Projekt obejmuje co najmniej 50% pracowników

  • Utrzymanie zatrudnienia (min. 90%) i wynagrodzeń przez cały okres trwania pilotażu

  • Brak pogorszenia warunków pracy i płacy

Harmonogram pilotażu:

  • Etap I – Przygotowanie: do 31.12.2025

  • Etap II – Testowanie: 01.01–31.12.2026

  • Etap III – Podsumowanie: do 15.05.2027

Jak złożyć wniosek?
Elektronicznie, przez specjalny generator. Potrzebne będą m.in.:

  • Projekt pilotażowy

  • Wniosek o środki z Funduszu Pracy

  • Wymagane oświadczenia

Więcej informacji i pełny regulamin dostępne na stronie rządowej:
Skrócony czas pracy - to się dzieje! Pracodawco, dowiedz się więcej o pilotażu - Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej - Portal Gov.pl

Informacje o publikacji dokumentu