Skrócony czas pracy? To się dzieje!
Dobra wiadomość dla pracodawców – już wkrótce rusza pilotaż skróconego czasu pracy.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło nabór do programu, który umożliwia przetestowanie krótszego czasu pracy w organizacjach – z dofinansowaniem nawet do 1 miliona złotych.
Termin naboru: od 14 sierpnia do 15 września 2025 r.
Regulamin i szczegóły są już dostępne.
Kto może wziąć udział?
-
Pracodawcy z sektora prywatnego i publicznego
-
Jednostki samorządowe
-
Fundacje, stowarzyszenia, związki zawodowe
Warunki uczestnictwa:
-
Co najmniej 12 miesięcy prowadzenia działalności
-
Minimum 75% zatrudnionych na podstawie umowy o pracę
-
Projekt obejmuje co najmniej 50% pracowników
-
Utrzymanie zatrudnienia (min. 90%) i wynagrodzeń przez cały okres trwania pilotażu
-
Brak pogorszenia warunków pracy i płacy
Harmonogram pilotażu:
-
Etap I – Przygotowanie: do 31.12.2025
-
Etap II – Testowanie: 01.01–31.12.2026
-
Etap III – Podsumowanie: do 15.05.2027
Jak złożyć wniosek?
Elektronicznie, przez specjalny generator. Potrzebne będą m.in.:
-
Projekt pilotażowy
-
Wniosek o środki z Funduszu Pracy
-
Wymagane oświadczenia
Więcej informacji i pełny regulamin dostępne na stronie rządowej:
Skrócony czas pracy - to się dzieje! Pracodawco, dowiedz się więcej o pilotażu - Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej - Portal Gov.pl